Samochód wariuje zimą? To nie awaria, to zimowa „usterka”! Jak sobie z nimi poradzić?
Samochód wariuje zimą? Niekoniecznie musi to oznaczać wizytę u mechanika! Zimą, gdy temperatura spada poniżej zera i pada śnieg nasze auto jest narażone na dodatkowe problemy, które są typowe dla tej pory roku. To bywa męczące, szczególnie gdy śpieszymy się do pracy. Jak sobie z nimi poradzić?
Samochód wariuje zimą? To nie awaria, to zimowa „usterka”! Jak sobie z nimi poradzić?
Samochód wariuje zimą? Niekoniecznie musi to oznaczać wizytę u mechanika! Zimą, gdy temperatura spada poniżej zera i pada śnieg nasze auto jest narażone na dodatkowe problemy, które są typowe dla tej pory roku. To bywa męczące, szczególnie gdy śpieszymy się do pracy. Jak sobie z nimi poradzić?
Zamarznięte drzwi
Przy srogich mrozach możemy nawet nie wsiąść do auta. Wszystko przez przymarznięte drzwi, albo zamarznięty otwór na klucz. Jak sobie z tym poradzić? W tym przypadku lepiej działać przed szkodą. Wiedząc, że czeka nas przymrozek nocą, już wieczorem możemy posmarować wazeliną, albo gliceryną uszczelkę w drzwiach. To samo możemy zrobić z kluczem. Nasmarować go, a następnie wsadzić w otwór i wyciągnąć. To zagwarantuje nam, że rankiem będziemy mogli przynajmniej otworzyć samochód.
Problemy z czujnikami
W nowych samochodach zimą najczęściej dają się nam we znaki czujniki parkowania. Wystarczy chwila nieuwagi i możemy nieźle się zdziwić. Na nie szczególnie trzeba zwracać uwagę, gdy na drogach leży śnieg. Zabrudzone czujniki trzeba wówczas wyczyścić, bo samochód może nas informować o przeszkodzie, której tak naprawdę nie ma.
Dym z rury wydechowej
Mimo że kłęby dymu z rury wydechowej świadczą o awarii samochodu, to zimą mogą być spowodowane czymś jeszcze. Niekoniecznie musimy zwracać na to uwagę ponieważ spore ilości wydobywającego się dymu mogą być spowodowane skraplającą się parą wodną. Szczególnie w trakcie pokonywania pierwszych kilometrów. Możemy zacząć martwić się, gdy po kilku, a nawet kilkunastu minutach jazdy kłęby dymu nadal będą się wydobywać z rury naszego samochodu.
Trudności z kierownicą, dziwny dźwięk przy skręcaniu
To często zdarza się, gdy kierowca jest w pośpiechu. Jadąc możemy odczuć trudności przy skręcaniu, a także dziwny dźwięk tarcia. To ważne by wtedy się zatrzymać i sprawdzić czy w naszych nadkolach nie zgromadził się zamarznięty śnieg, lub błoto pośniegowe. Jeżeli nie oczyścimy tego miejsca przed ruszeniem, możemy ryzykować nawet przebiciem opony.
Zamarznięte płyny
Jeszcze jesienią trzeba zadbać o wymianę płynów na zimowe. To dotyczy zarówno płynów do spryskiwaczy, a także płynu do chłodnic. Trzeba wybrać zimowe odpowiedniki, które z pewnością nie zamarzną nawet przy srogim mrozie. Jeżeli o tym zapomnimy, może czekać nas spory wydatek.
Trudności ze zmiana biegów
Nie tylko płyn do spryskiwaczy może zamarznąć w naszym samochodzie. Trzeba zwrócić uwagę także na olej w skrzyni biegów. Przez niska temperaturę może on zwiększyć swoją lepkość przez co my odczujemy różnicę zmieniając biegi. Problemy powinny ustąpić w trakcie jazdy, gdy auto rozgrzeje się.
Hamulec ręczny
Problem dotyczy zarówno starych jak i nowych samochód z automatycznym hamulcem ręcznym. W tym przypadku nie możemy zbyt wiele zdziałać. Wystarczy nam próbować, a jeżeli po kilku próbach zrzucenia hamulca, nadal auto będzie unieruchomione, to czeka nas telefon po lawetę i wizyta u mechanika.