Ankieterzy w imieniu NFZ poproszą pacjentów o odpowiedź/ocenę (w skali 0-10) na dziewięć pytań dotyczących ich pobytu w szpitalu:
1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu? 2. Jaka była jakość wyżywienia? 3. Czy komunikacja była zrozumiała? 4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami? 5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne? 6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste? 7. Czy w nocy była cisza? 8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu? 9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Ankieta, to jedna z form działania Funduszu na rzecz pacjentów - chodzi o monitorowanie jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych: ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.
Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali wyłącznie numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył oraz datę wypisu pacjenta z oddziału. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali.