Przykładem może być Wojewódzka Poradnia Kardiologiczna w Kielcach, gdzie na kilkunastu pacjentów dwóch, a nawet trzech nie korzysta z umówionej wcześniej wizyty i nie zgłasza tego w rejestracji.
- To powoduje, że inni pacjenci dłużej czekają w kolejce na wizytę, diagnostykę i leczenie - zaznacza Anna Mazur Kałuża, rzecznik Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach.
Stąd apel do pacjentów, aby zawsze wcześniej informowali personel rejestracji o odwołaniu wizyty. - Można to zrobić osobiście, poprzez inną osobę, telefonicznie lub poprzez wiadomość email. Wcześniejsze odwołanie wizyty u specjalisty lub badania diagnostycznego pozwala innemu pacjentowi, który czeka w kolejce, na szybszą diagnozę i leczenie. Osoba, która odwołuje odpowiednio wcześniej wizytę może liczyć na wyznaczenie nowego terminu - dodaje Anna Mazur-Kałuża.
Dodajmy, że w całej Polsce trwa właśnie akcja "Odwołuje, nie blokuje".