- To było nasze drugie podejście. Po cichu liczyliśmy, że zdobędziemy tytuł Polskiej Marki Turystycznej, ale skończyło się na wyróżnieniu, co też cieszy - zaznacza Krzysztof Gajewski, przewodniczący Zgromadzenia Związku Gór Świętokrzyskich. - Jestem pełen podziwu, że wspólnie, jako związek gmin od 1996 r. działamy na rzecz Gór Świętokrzyskich. W skali kraju nie często takie coś występuje - dodaje.
Wyróżnienia otrzymały także: Roztocze i Szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy. Z kolei tytuły Polskiej Marki Turystycznej zdobyły: Jura Krakowsko-Częstochowska, EnoTarnowskie, a także Łódź oraz Poznań.
- Myślę, że to bardzo prestiżowy tytuł. Dzisiejszy turysta szuka czegoś, co jest markowe, dobre i certyfikowane przez poważne autorytety. Dlatego Polska Marka Turystyczna zyskuje na wartości wśród wszystkich turystów, tych krajowych, ale też zagranicznych - podkreśla Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.