W oparciu o analizę nadesłanych ankiet zostały zaplanowane działania pomocowe, w tym zajęcia reintegracyjne z uczniami, a także spotkania lub indywidualne porady dla rodziców i nauczycieli.
Zajęcia reintegracyjne są to zajęcia grupowe prowadzone w klasach na terenie szkół. Służą one powtórnej integracji zespołu klasowego, czyli odbudowaniu więzi i poczucia wspólnoty w grupie po okresie nauki zdalnej - tłumaczy Magdalena Gołda, psycholog z Powiatowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Piekoszowie, która prowadzi działania wspierające dla szkół.
Zajęcia reintegracyjne prowadzone są w formie warsztatów, a ich tematyka jest zróżnicowana.
Poruszamy tematy dotyczące, na przykład, sztuki przyjaźni, budowania poczucia własnej wartości, czy współpracy w grupie. Głównym celem tych zajęć jest pomoc uczniom w odbudowaniu poczucia wspólnoty i udanych relacji rówieśniczych w klasie. Sprzyja to dobrej współpracy między uczniami, tak ważnej w procesie edukacji i oczywiście budowaniu poczucia przynależności i odpowiedzialności w grupie. Zajęcia reintegracyjne cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony szkół i są dobrze oceniane zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli - dodaje Magdalena Gołda, psycholog z Powiatowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Piekoszowie.
Szkoły wciąż mogą zgłaszać do powiatowych poradni swoje potrzeby - informuje Starostwo Powiatowe w Kielcach.