Dziennie RPZiUK uzupełnia około200 metrów kwadratowych ubytków w jezdniach.
Do tych obowiązków codziennie delegowanych jest kilka brygad. Prace odbywają się na trzy zmiany. W trakcie pierwszej i drugiej zmiany pracownicy udają się na ulice o mniejszym znaczeniu komunikacyjnym po to, by prace drogowe nie utrudniały ruchu. Natomiast w godzinach nocnych naprawy odbywają się na najważniejszych kieleckich ulicach, które wchodzą w skład tzw. podstawowego układu komunikacyjnego - mówi Marcin Batóg, rzecznik prasowy RPZiUK.
W ostatnim czasie łatano dziury między innymi na ulicy Wojska Polskiego, Marmurowej, Łódzkiej, Prostej, Seminaryjskiej czy Alei IX- u Wieków Kielc.
Zimą ubytki w jezdniach usuwamy z w dwóch technologiach – z wykorzystaniem masy z recyklera oraz masy na zimno.W tej pierwszej technologii korzystamy, między innymi, na miejskich odcinkach dróg krajowych, dróg wojewódzkich oraz głównych arteriach prace odbywają się głównie nocą. To dlatego, że wtedy natężenie ruchu jest zdecydowanie mniejsze. Z kolei w ciągu dnia z recyklera korzystamy na mniej uczęszczanych ulicach.
Do napraw nawierzchni na większą skalę oraz o większej trwałości przystępuje się wtedy, gdy temperatury w ciągu całego dnia oscylować będą w granicach co najmniej kilku stopni oraz pracować będą wytwórnie masy bitumicznej.