Budynek skarżyskiego dworca pochodzi z drugiej połowy XIX wieku. Przebudowa pozwoliła przywrócić obiektowi dawną elegancję. Oczywiście nie zabrakło również rozwiązań na miarę dzisiejszych czasów. Są nowe kasy, systemy monitoringu, windy czy ułatwienia dla niepełnosprawnych. Ciekawostką jest system zbierania deszczówki. Woda gromadzona jest w podziemnym zbiorniku a następnie wykorzystywana do spłukiwania toalet.
– Zakończenie przebudowy dworca kolejowego Skarżysko-Kamienna i oddanie go pasażerom to jeden z kluczowych elementów większego projektu, realizowanego z dofinansowaniem z Funduszy Europejskich w ramach Programu Polska Wschodnia, obejmującego prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Celem Programu jest stymulowanie rozwoju oraz zwiększenie atrakcyjności tego makroregionu – mówi Sylwia Cieślak-Wilk z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
W otoczeniu dworca rozebrano magazyny i nieużywane tory. Dzięki temu wygospodarowano miejsce na parking dla 120 samochodów. Przebudowa dworca w Skarżysku-Kamiennej kosztowała ponad 35 milionów złotych.
Polecany artykuł: