Na początku grudnia spółka rozstrzygnęła przetarg na dostawę pierwszych dwóch hybryd. Zgłosiło się dwóch chętnych producentów. Najtańsza oferta opiewała na kwotę ponad 3,5 mln zł. Stąd decyzja o podpisaniu umowy z firmą Solaris. 85 procent dofinansowania autobusów pochodzi ze środków europejskich.
Nowe autobusy wyposażone są w układ napędowy składający się z silnika lub silników elektrycznych oraz napędu konwencjonalnego. Takie rozwiązania osiągają redukcję zużycia paliwa od 20 do 30% w stosunku do pojazdu z silnikiem diesla.
Dodatkowo, w ofercie miejska komunikacja wymagała aby autobusy mogły pomieścić 82 osoby, miały ogrzewanie wodne, wykorzystujące ciepło z układu chłodzenia. Przewidziano klimatyzację, przesuwne bądź uchylne okna, system informacji pasażerskiej z zapowiedziami i tablicami, monitoring, kasowniki i ładowarki USB. Wykonawca na realizację ma 300 dni.