Te decyzje są związane z drastycznym wzrostem liczby zarażeń SARS-CoV-2 oraz nowymi obostrzeniami wprowadzonymi przez rząd. Dla MPK priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów, dlatego zależy nam na ograniczeniu bezpośrednich wizyt i kontaktów w punktach sprzedaży biletów. Wszystkich pasażerów zachęcamy do korzystania z możliwości zakupu biletów przez internet, aplikacje mobilne lub automaty biletowe - mówi Marek Gancarczyk rzecznik MPK.
Jak podkreślił rzecznik, MPK zwraca się z prośbą, by z otwartego punktu na ul. Podwale korzystały wyłącznie te osoby, których sprawy nie mogą być zrealizowane przez internet. Dotyczy to m.in. osób, które przychodzą z wnioskami o wydanie lub przedłużenie uprawnień Karty Krakowskiej. Gancarczyk zaapelował również o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
W punkcie będą otwarte 3 stanowiska. W środku będą mogły przebywać jedynie 3 osoby. Obsługiwane będą tylko osoby z prawidłowo założoną maseczką, czyli z zakrytym nosem i ustami. Po wejściu do punktu należy zdezynfekować ręce. Osoby w oczekujące kolejce przed wejściem do punktu mają obowiązek zachować dystans - dodaje rzecznik MPK.
Ważne jest również to, że w trakcie otwarcia punktu przy ul. Podwale przewidziane są przerwy konieczne do dezynfekcji pomieszczenia.
Polecany artykuł:
W sprawach związanymi z biletami mieszkańcy proszeni są o kontakt telefoniczny lub mailowy:
- infolinia MPK SA w Krakowie – 12 19 150
- infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00, czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00
- reklamacje – [email protected]
W związku z ograniczeniem funkcjonowania Punktów Sprzedaży Biletów:
- zwroty biletów okresowych zapisanych na nośnikach mobilnych można wykonać samodzielnie – aplikacje są wyposażone w taką opcję (w przypadku pytań o mKKM, prosimy o kontakt z infolinią: 12 19 150, w przypadku pytań o mKK, prosimy o kontakt z infolinią: 12 254 14 00)
- osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym, będą mogły zwrócić bilet, wysyłając kartę plastikową pocztą (rekomendujemy list polecony), na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka, 30-347 Kraków. Prosimy pamiętać o jednoczesnym wysłaniu informacji o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze
- w przypadku wysłania do MPK SA karty plastikowej, klient może złożyć również pisemną dyspozycję odesłania karty plastikowej z anulowanym biletem, wraz z podaniem adresu korespondencyjnego. W takim przypadku karta zostanie wysłana pocztą, listem poleconym na wskazany adres. W razie braku takiej dyspozycji, karta będzie do odbioru osobistego w Punkcie Sprzedaży Biletów, ul. Podwale 3/5
- zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet okresowy nastąpi za czas od daty stempla pocztowego do dnia upływu ważności biletu. Należy pamiętać, że zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa, zwrotu biletu można dokonać minimum 16 dni przed upływem jego ważności
- zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa, nie ma możliwości: zawieszenia, zamrożenia i zmiany daty ważności zakupionego już biletu okresowego
- osoby składające wnioski o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej zachęcamy do zrobienia tego przez Internet – na stronie www.kk.krakow.pl, przez wybór nośnika mobilnego
- osoby, które chcą uzyskać fakturę za zakupiony bilet, mogą to zrobić przez Internet – wysyłając taki wniosek na adres: [email protected]