W tym momencie podróżni korzystają z peronów 1 i 3. Przebudowywany jest peron nr 2. Rozpoczęła się też budowa peronu nr 4. Jakie prace są prowadzone? Powiększane jest przejście podziemne. Postawione zostaną nowe, duże wiaty. Przebudowa stacji to także wymiana torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem. Na stacji zbudowane jest Lokalne Centrum Sterowania. Pomieszczenia wyposażone w nowoczesne systemy i urządzenia komputerowe będą miejscem, skąd prowadzony będzie ruchu pociągów.
W październiku tego roku podróżni będą mogli już skorzystać z odnowionego perony nr 2. Gotowy będzie także peron nr 4. Prace rozpoczną się wtedy na peronie nr 1. Na drugiej pod względem wielkości stacji w mieście będą łatwe przesiadki między połączeniami dalekobieżnymi.
Modernizacja stacji Kraków Płaszów to przebudowa linii średnicowej w Krakowie – projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. W ramach wartej przeszło 1 mld zł inwestycji PLK przygotowują sprawne podróże dalekobieżne i aglomeracyjne na terenie stolicy Małopolski.
Źródło: Kraków-Płaszów: przebudowa stacji idzie pełną parą. Ułatwi przesiadki między połączeniami dalekobieżnymi