Wiceprezydent Andrzej Kulig podkreśla, że kluczowe będzie połączenie z planowaną w tym rejonie linią premetra.
Podjęliśmy decyzję o takiej dwupoziomowości tych rozwiązań po to, by nie doszło do konfliktu między tymi trasami. Premetro będzie częściowo korzystało z tego tunelu, a potem będzie mogło łagodnie wychodzić bez konfliktu z potokiem tramwajów kierujących się tą trasą - wyjaśnia.
Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa zapowiada, że budowa nowej linii tramwajowej nie pociągnie za sobą rozbudowy ulicy Meissnera, czego obawiają się mieszkańcy Wieczystej i Ugorka.
Nie zmienia się zakres zajęcia terenu przez ulicę. W tym przypadku nie budujemy dróg, tylko tramwaj. Ulica Meissnera będzie taką samą ulicą, jaką jest w tej chwili. Absolutnie dementuję wszystkie informacje o budowaniu autostrady, rozszerzaniu dróg. To jest po prostu nieprawda - stwierdza.
Projekt budowlany ma być gotowy najpóźniej pod koniec tego roku. Wtedy też Gulermak wystąpi o wydanie decyzji ZRID. Ta z kolei da zielone światło do rozpoczęcia prac budowlanych. Zgodnie z planem ma to nastąpić na początku 2022 roku. Nowa trasa ma być przejezdna dwa taka później.