- Chcemy te przestrzeń wypełnić zielenią, oczywiście tam gdzie jest to możliwe. Podchodzimy do tego zadania, jak do dużego wyzwania, zależy nam, by zieleni było jak najwięcej. Poza tym planujemy duży plac zabaw, który jest niezbędny, by ta przestrzeń żyła. W centrum miasta nie wielu ładnych placów zabaw, więc chcemy uzupełnić te lukę - mówi Piotr Kempf z Zarządu Zieleni Miejskiej.
W miejscu XIX-wiecznych nasypów kolejowych powstały dwie estakady o łącznej długości 700 metrów. Zmieszczą się na nich dodatkowe tory, które znacznie usprawnią działanie kolei aglomeracyjnej.
- Zastosowaliśmy technologię, które pozwalają pociągom jeździć i hamować z prędkości do 200 km/h. Planowany przystanek Kraków Grzegórzki będzie prawdopodobnie najbardziej uczęszczaną stacją kolejową w całej aglomeracji krakowskiej - mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Jako pierwszy zagospodarowany zostanie odcinek wzdłuż ulicy Blich. Prace na tym terenie ruszą już w przyszłym roku. Kolejne dwa fragmenty pod estakadami będą przekazywane miastu wraz z postępem prac budowlanych.