Nowy wydział – sprawy załatwiamy tak samo
Od nowego roku olsztyński ratusz połączy Biuro Obsługi Klienta oraz Wydział Komunikacji w Wydział Spraw Obywatelskich. Sprawy związane np. z rejestracją pojazdów nadal będą załatwiane w budynku urzędu przy ul. Knosały 3, a te dotyczące dowodów osobistych czy działalności gospodarczej - w ratuszu przy pl. Jana Pawła II.
Nowa komórka powstanie z połączenia dotychczasowych dwóch: Biura Obsługi Klienta oraz Wydziału Komunikacji. Jednym z celów jest usprawnienie pracy urzędu i podniesienie jakości obsługi interesantów załatwiających urzędowe formalności. Formalne zmiany nie będą uciążliwe dla mieszkańców. To ważne, bowiem nie zmienią się m.in. lokalizacje, w których obsługiwani byli interesanci. Sprawy związane np. z rejestracją pojazdów nadal będą załatwiane w budynku urzędu przy ul. Knosały 3, a te dotyczące dowodów osobistych czy działalności gospodarczej - w ratuszu przy pl. Jana Pawła II – mówi dyrektor wydziału Beata Albert – Zalewska. - ujednolicamy także godziny pracy: Wydział Spraw Obywatelskich będzie pracować w poniedziałki w godzinach 8:00-18:00 (poza referatem transportu i szkolenia - tu od 8:00 do 16:00), a od wtorku do piątku między 7:30 a 15:30. Bezpośrednia obsługa klientów będzie się odbywać w poniedziałki między 8:15 a 17:45, natomiast od wtorku do piątku od 7:45-15:15.
Wraz z rozpoczęciem działalności nowego Wydziału Spraw Obywatelskich pojawi się jeden nowy referat działalności gospodarczej i karty dużej rodziny. Pozostałe referaty i stanowiska, które funkcjonowały w strukturach Biura Obsługi Klienta oraz Wydziału Komunikacji pozostają bez zmian.
Stare wnioski będą nadal ważne: Większość wniosków jest ministerialna, a w przypadku wewnętrznych druków wypełnienie starego formularza nie będzie stanowiło przeszkody w rozpatrzeniu sprawy - dodaje sekretarz Gorczyca. - Podstawowe informacje będą dostępne od 3 stycznia na zaktualizowanych Kartach Usług w Biuletynie Informacji Publicznej.
Nowy wydział, nowe numery telefonów
Wydział Spraw Obywatelskich od stycznia przejmie obowiązki ratuszowego Biura Obsługi Klienta oraz Wydziału Komunikacji. To oznacza zmianę części numerów telefonów. Interesanci będą mogli dzwonić pod nowe numery telefonów od 3 stycznia (poniedziałek). Wszystkie numery będzie można znaleźć w książce telefonicznej Urzędu Miasta Olsztyna.
Polub nasz fanpage ESKA Olsztyn News na Facebooku! Znajdziesz tam najlepsze informacje z miasta i okolicy
Polecany artykuł: