Podstawową zmianą która ma zostać wprowadzona od nowego roku to wydłużenie linii nocnych linii autobusowych. Obecnie aby dojechać z drugiego końca miasta na drugi musimy zrobić przesiadkę na Kaponierze – to tutaj zaczynają i kończą swój bieg nocne linie. Po zmianie autobusy nadal będą zatrzymywać się na Kaponierze, jednak miejsce to stanowiłoby tylko przystanek przelotowy. Skąd taka zmiana? - To pozwoliłoby zwiększyć możliwość bezpośrednich połączeń – tak uważają w ZTM.
- Zależy nam na podniesieniu standardu komunikacji nocnej. Chcemy, żeby była ona bardziej dostępna dla większej liczby pasażerów i obejmowała więcej niż obecnie rejonów miasta – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Przesiadki odbywać się mają w znacznie wygodniejszy sposób, ponieważ autobusy większości linii nocnych w rejonie węzła Rondo Kaponiera wjeżdżać będą na wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe. Ponadto autobusy na liniach nr 211, 221 i 224 kursujące z Garbar zsynchronizowane zostaną pod kątem przesiadek m.in. z nocną linią tramwajową nr 201. Pasażerowie zyskają większe możliwości korzystania z transportu oraz więcej bezpośrednich połączeń. Przy okazji planowana jest zmiana numeracji linii nocnych. Nowe numery linii w miarę możliwości będą nawiązywać do obecnych, np. linia nr 218 będzie kursować zamiast linii nr 248 i 238.
Przykładowe propozycje zmian:
- ułatwienie przesiadek z tramwajowej linii nr 201 na autobusy odjeżdżające z Ronda Kaponiera
- połączenie kilku odleglejszych rejonów miasta z centrum
- poprawa obsługi Naramowic poprzez częstsze, w stosunku do obecnej linii nr 248, kursy autobusów oznaczonych numerem 218
- wprowadzenie obsługi nocnej rejonu Darzyboru, ul. Folwarcznej, ul. Brneńskiej czy szpitala przy ul. Juraszów