Tramwaj na Naramowice to obecnie największa inwestycja realizowana w Poznaniu. Codziennie na placu budowy przebywa i pracuje tutaj około 300 osób.
- Cieszą mnie szybkie postępy prac na budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Już po sześciu miesiącach od rozpoczęcia zasadniczych prac gotowa jest połowa torowiska na odcinku do ul. Włodarskiej, który planujemy uruchomić wiosną przyszłego roku – skomentował prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak.
W rejonie skrzyżowania ulic Słowiańskiej, Naramowickiej, Szelągowskiej i Wilczak trwają prace nad połączeniem obecnej pętli tramwajowej z nowym torowiskiem w rejonie parku Kosynierów. To w tym miejscu już dwa miesiące temu zamontowano specjalne elementy konstrukcyjne, a na nich betonowe podkłady i szyny. Wzdłuż parku Kosynierów ułożone zostały krawężniki dla powstającej jezdni. Prace przy powstawaniu torowiska trwają również na odcinku ul. Naramowickiej od ul. Ugory w kierunku ul. Serbskiej. Włączenie trasy tramwajowej w skrzyżowanie ul. Serbskiej i Naramowickiej zostało podzielone na etapy tak, aby cały czas utrzymany był ruch ul. Serbską.
Z kolei na odcinku pomiędzy ulicami Serbską a Włodarską nie tylko trwają prace związane z nowym torowiskiem, ale ułożono również pierwszą warstwę nawierzchni nowej jezdni.
- Właściwie niemal na całym odcinku od pętli Wilczak do ul. Włodarskiej ułożone są podstawowe elementy torowiska lub trwają zaawansowane prace nad ich montażem. Wyjątki stanowią skrzyżowania czy tymczasowe przejazdy dla mieszkańców, ponieważ staramy się minimalizować utrudnienia w ruchu. Robimy wszystko, by już wiosną tramwaje mogły dojechać do ul. Włodarskiej, a w 2022 r. do przystanku przy ul. Błażeja. - komentuje Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Ważnym obszarem placu budowy jest skrzyżowanie ul. Lechickiej i Naramowickiej, które docelowo będzie dwupoziomowym układem komunikacyjnym z tramwajem przejeżdżającym górą, nad ul. Lechicką. Aktualnie powstaje tam południowa łącznica węzła (trwa podnoszenie terenu).