Budowa linii kolejowej to ważna inwestycja- zwłaszcza dla tych, którzy z naszego miasta dojeżdżają do stolicy. Jej modernizacja i rozbudowa ma się zakończyć w 2023 roku. Zgodnie z zapowiedziami kolejarz pociągi na tej trasie będą mogły jeździć z prędkością do 160 kilometrów na godzinę
- Na odcinku Warka – Dobieszyn i st. Dobieszyn rozwieszona została sieć trakcyjna na obu torach. W Dobieszynie zabudowane są wszystkie rozjazdy - mówi Karol Jakubowski z PKP PLK. - Na nastawni w Dobieszynie montowane są komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Od Warki do Dobieszyna montowane są zewnętrzne urządzenia sterowania ruchem kolejowym m. in. samoczynna blokada liniowa. Od Dobieszyna do Woli Bierwieckiej ułożone są oba tory, nad jednym wywieszona została sieć trakcyjna. Nad Pilicą na dwóch przęsłach stalowych mostów kolejowych są już tory. Obiekty mają po 200 metrów długości. Jedno przęsło waży wraz z wybudowanym torem waży łącznie ponad 2400 ton. Na stacji w Warce trwają prace wykończeniowe przy drugim peronie i w przejściu podziemnym. Wybudowane są pochylnie, które ułatwią dojście do pociągów. Nad drogą krajowa numer 731 (ulica Lotników) w Warce gotowa jest konstrukcja nowego wiaduktu drogowego. Są filary i środkowa konstrukcja pod jezdnię.
Na początku grudnia pozyskane zostało pozwolenie umożliwiające prowadzenie prac na terenie Radomia związanych z budowa linii kolejowej.
Źródło: Jak przebiega budowa lini kolejowej Warka - Radom