Od 26 października do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, będą dzwonić w naszym imieniu ankieterzy. Poproszą pacjentów o odpowiedź na dziewięć pytań. - Pytania będą dotyczyły dziewięciu obszarów związanych z pobytem w szpitalu. I tak, ankieterzy zapytają was co sądzicie na temat zaangażowania zespołu medycznego w twoje leczenie, o jakość szpitalnego jedzenia, czy w szpitalu było czysto, a także czy w nocy było cicho i czy rozumieliście, co w czasie leczenia mówili do was lekarze - mówi Rafał Śliż, rzecznik podkarpackiego NFZ.
CZYTAJ TAKŻE: Ropczyce: Niebezpieczna jazda 18-latka. Nagrał go inny kierowca [WIDEO]
Ocenimy w skali 0-10
Ankieterzy poproszą was także o wystawienie oceny w skali od 0 do 10.
- Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów. Wspólnie ze szpitalami chcemy dbać o ich zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy - dodaje Śliż.
Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali jedynie wasz numer telefonu oraz płeć, placówkę, w której się leczyliście oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Dlatego w czasie rozmowy z ankieterem nie podawajcie swoich danych.
- Prosimy, aby pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali). To jest ważne dla ich bezpieczeństwa. Ankieterzy w naszym imieniu zadadzą tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić - informuje Rafał Śliż.