Trwa budowa torowiska i prace wykończeniowe na stacji
Budowniczowie szykują torowisko i ruszają z pracami wykończeniowymi. Na miejscu znajdzie się aż 11 torów odstawczych. - Stacja ma ponad 900 metrów długości. Konstrukcja jest już wykonana, widać konstrukcje wejść. Przystępujemy też do prac murarskich. Pomieszczenia techniczne, wentylatornia i pomieszczenie zasilające są gotowe. Łączna długość instalacji, które musimy tu wykonać to aż 300 kilometrów kabli - mówi Bartosz Sawicki z firmy Gulermak.
Na poziomie antresoli układane są już posadzki. Na części ścian pojawiły się gładzie i wstawiono docelowe drzwi. Gotowe są też słupy peronowe wykonane z betonu architektonicznego.
Czytaj także: Zofia Czekalska "Sosenka" świętuje 98. urodziny! Była łączniczką podczas Powstania Warszawskiego
Stacja na dwa kontenerowce
Jak dodaje rzecznik Metra Warszawskiego Anna Bartoń, by wyobrazić sobie ogrom stacji można przypomnieć sobie blokadę Kanału Sueskiego. - Tamten kontenerowiec miał 400 metrów długości i 60 szerokości. Jesteśmy na obiekcie, który pomieściłby dwie takie jednostki - mówi.
Budowniczowie szykują też torowisko. - Pojedynczych szyn mamy do ułożenia łącznie 21 kilometrów. Musimy uszczelnić płytę denną, później instalowane jest podtorze i bloczki. Wtedy wszystko zalewane jest betonem i można powiedzieć, że płyta torowa jest gotowa - podsumowuje Kamil Legowicz z Gulermaka.
Prace mają się zakończyć w sierpniu 2022.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!
Źródło: Czas na tory i wykończenie - zaglądamy na budowę metra "Bródno" [GALERIA]