Mieszkańcy pojadą nowymi torami już 1 maja. Na trasy do pętli Biskupin wrócą tramwaje linii 1, 2, 4 i 10. Wszystkie prace zostały wykonane tak, aby nie uszkodzić rosnących w pobliżu drzew oraz ich korzeni, co nadzorowali inspektorzy MPK Wrocław oraz niezależni dendrolodzy.
- Korzystaliśmy z takich rozwiązań technologicznych, które są rzadko spotykane w Polsce. Najpierw były geosiatki, geowłóknina, na to warstwa niesortu i później tylko tłuczeń. To nie wystarczyło. W czasie realizacji robót musieliśmy zmienić tę technologią, tak naprawdę po to, żeby uratować drzewa, żeby to nie wpływało na ich korzenie - mówi Damian Talaga z MPK Wrocław.
Polecany artykuł:
Dendrolodzy zasugerowali też rezygnację z pomysłu budowy w tym miejscy zielonego torowiska.
- Niestety mielibyśmy tu do czynienia z pewnego rodzaju kanibalizmem. To znaczy, że woda zostawałaby w tym zielonym torowisku i nie trafiałaby do korzeni dębów. Na ten moment zobaczymy, jak ta woda będzie rozprowadzana i za rok wrócimy do tego tematu - dodaje Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Wraz z otwarciem torowiska, jutro(01.05) na linii 2 będzie jeździł premierowo, odnowiony tramwaj firmy skoda.